Tuesday, May 17, 2011

တရံေရာအခါက ၿမန္မာျပည္မွာ (၅)

ကၽြန္ေတာ္ စာေရးရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေရေၾကာင္းေလာက၏
သမိုင္းေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မည္ကဲ့သို႔ ျမင္သည္ကို ေၿပာျပခ်င္
ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ ေကာင္းသည္လည္း ပါမည္၊ ဆိုးသည္လည္း ပါမည္၊
မွန္တာေတြလည္း ပါမည္ ၿဖစ္သလို၊ မွားတာေတြလည္း ပါေပမည္။
ေခတ္လူငယ္မ်ား ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အမွားမ်ားကုိ သင္ခန္းစာ ယူကာ ကြ်န္ေတာ္တု႔ိ လူၾကီးမ်ားထက္
လက္ေစာင္းထက္ႏုိင္ ၾကေစရန္ ၿဖစ္ပါသည္။ သုိ႔မွသာ ေလာကဓမၼ ၿဖစ္မည္၊ သဘာဝ
က်ေပမည္။

ေရေၾကာင္း အရာရိွေလာင္း သင္တန္းကုိ ၿမန္မာၿပည္တြင္း ဆိပ္ႀကီး ေရတပ္
ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း၌ အစၿပဳ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့သည္မွာ ၁၉၆၂ ဒီဇင္ဘာလ ကုန္ပိုင္း
တြင္ ၿဖစ္ပါသည္။ ေရေၾကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အရာရိွေလာင္း (၂၀) ႏွင့္
ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ အရာရိွေလာင္း (၆) ဦးတို႔ ျဖင့္ စတင္ခဲ့ၿခင္း
ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕မွာ ဒုတိယ အသုပ္ ၿဖစ္ၿပီး ၁၉၆၄ ခု
ဧျပီလတြင္ စတင္ပါသည္။ ပထမ အသုတ္ႏွင့္ ဆုိလွ်င္ အခ်ိန္ တစ္နွစ္ႏွင့္ ေလးလ
ကြာၿခား ပါသည္။ တတိယ အသုတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းဆင္းျပီးေနာက္၊ ၁၉၆၆
ဧျပီလ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ဆိပ္ႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ၾကပါသည္။ စတုတၳ
အသုတ္ကုိမူ ၁၉၇၀ တြင္မွ စခဲ့ပါသည္။ ၄င္းအသုတ္သည္ ဆိပ္ႀကီး၌ တစ္နွစ္သာ
ေနခဲ့ၿပီး ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ေရေၾကာင္းသိပံြေက်ာင္း စတင္ ဖြင့္လွစ္ ေသာအခါ
ပထမဆံုး အသုတ္အျဖစ္ ဆင္မလိုက္ သေဘၤာက်င္း ရံုးသံုးထပ္သုိ႔
ေၿပာင္းေရြ႕လာၾက ပါသည္။ ပထမဆံုးေသာ ေက်ာင္းအုပ္မွာ ဦးေက်ာ္သိန္းလြင္
ၿဖစ္ျပီး၊ ဌာနမွဴး (ေရေၾကာင္း) မွာ Capt.Ronnie David Vardon ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၇၃ ခုႏွစ္၊ ပဥၥမ အသုတ္တြင္မူ ေရေၾကာင္းသိပံြေက်ာင္းသည္ ယခုလက္ရိွ
ေက်ာင္းေနရာသို႔ ေၿပာင္းေရြ႕ လာခဲ့ၿပီး ထုိအခ်ိန္မွစ၍ အေရးအခင္း ၿဖစ္သည့္
၁၉၈၈ ခုႏွစ္အထိ ယခုလက္ရွိ ေနရာတြင္ပင္ အရာရွိေလာင္း သင္တန္းမ်ား ႏွစ္စဥ္
ဖြင့္လွစ္ခဲ့ ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္က (၇) တန္းႏွင့္ (၉) တန္း (သို႔မဟုတ္) တန္းျမင့္
ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ ႏွင့္ မက္ထရစ္ စာေမးပြဲ တို႔မွာ အစိုးရစစ္
စာေမးပြဲမ်ား ၿဖစ္ပါသည္။ (၉) တန္းေအာင္လွ်င္ ေရေၾကာင္း အရာရိွေလာင္း
သင္တန္းေရာ၊ စစ္တကၠသိုလ္ပါ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုႏိုင္ေသာ ေခတ္ၿဖစ္သည္။ စတုတၳ
အသုတ္မွ စကာ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ အတြက္ အနိမ့္ဆုံး ပညာရည္ အဆင့္ကုိ
ဆယ္တန္းေအာင္ဟု သတ္မွတ္လိုက္ျပီး၊ ပဥၥမအသုတ္တြင္မူ တကၠသိုလ္ အဆင့္
ဒုတိယႏွစ္ေအာင္ ဟု ေၿပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခဲ့ ပါသည္။ အပတ္စဥ္ (၆) ႏွင့္ (၇)
တြင္ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရိွေလာင္း သင္တန္းမ်ား မရွိခဲ့ပါ။ အပတ္စဥ္ (၉)
မွစျပီး အပတ္စဥ္ (၁၅) အထိ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း အရာရိွေလာင္းမ်ား ကုိပါ
သင္ၾကားေပးခဲ့ ပါသည္။ ၎တို႔သည္လည္း ေရေၾကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈ
အရာရိွေလာင္းမ်ားႏွင့္ အတူတူပင္ စာသင္ယူ ခဲ့ရပါသည္။ အပတ္စဥ္ (၁၆) မွ စကာ
ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ၿပည္တြင္းေရေၾကာင္း အတြက္ အရာရိွေလာင္းမ်ားပါ တုိးခ်ဲ႕
ေခၚယူ ခဲ့သည္။ သင္တန္းကာလႏွင့္ ပက္သက္၍မူ အပတ္စဥ္ (၅) မွစ၍ တစ္ႏွစ္ သုိ႔
ေၿပာင္းခဲ့သည္မွာ ယေန႔အထိ ၿဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ရွစ္လခန္႕ အတူ ေနခဲ့ရေသာ ပထမဆုံး အပတ္စဥ္
အရာရိွေလာင္းမ်ား အေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္ ေၿပာျပခ်င္ ပါသည္။ ေရေၾကာင္း
အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အရာရိွေလာင္း (ထိုုစဥ္က တရားဝင္ အေခၚအေဝၚ ၿဖစ္သည္) အေယာက္
(၂၀) ပါဝင္ ပါသည္။ ၎တို႔ မွာ-

(၁) ေအာင္ျမင့္၊ Best Cadet.Captain in Command
(၂) စိုးလြင္၊ Retired Director, DMA
(၃) ညီညီ၊ Retired Ship Captain
(၄) ေအးထြတ္၊ CEO Ship Management Company, Bangkok
(၅) တင္ေမာင္ပါ၊ Captain in Command
(၆) လွဝင္း၊ Captain in Command
(၇) လွထြန္း၊ Captain (၂၀၁၀တြင္ကြယ္လြန္)
(၈) လွျမင့္၊ Retired Captain, USA
(၉) ခင္ေအး၊ Captain (ကြယ္လြန္)
(၁၀) ဝင္းသိန္း၊ Shipping Agent
(၁၁) စိုုးျမလိႈင္၊ Retired Surveyor DMA (ကြယ္လြန္)
(၁၂) James Ghosh. Chief Officer (ကြယ္လြန္)
(၁၃) John Preire. Perth, Australia
(၁၄) Charles Htwe @ ေက်ာ္လြင္၊ Captain in Command
(၁၅) ရဲျမင့္၊ (ကြယ္လြန္)
(၁၆) ေက်ာ္ထြန္း
(၁၇) ေက်ာ္သူ
(၁၈) ေအာင္ေသာင္း
(၁၉) စိန္လင္း၊ Retired Marine Superintendent MFSL
(၂၀) ခ်စ္ကိုကို၊ (ကြယ္လြန္)

ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ အရာရိွေလာင္း (၆) ေယာက္ ပါဝင္ပါသည္။ ၎တို႔မွာ-

(၁) စိန္ၾကံဳး၊ (ကြယ္လြန္) Best Cadet
(၂) ခ်စ္ေရႊ၊ CE
(၃) ေက်ာ္ျမင့္၊ ES, MFSL (ကြယ္လြန္)
(၄) သန္းျမင့္၊ CE (ကြယ္လြန္)
(၅) သန္းေအာင္၊ CE
(၆) ေအာင္သန္း၊ တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။.

No comments: