Tuesday, May 17, 2011

တရံေရာအခါက ၿမန္မာျပည္မွာ (၄)

ဆိပ္ႀကီး ေရတပ္ ေလ့က်င့္ေရး ေက်ာင္းတြင္ (၂) နွစ္ အတြင္း သင္ၾကားခဲ့ရေသာ
ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ား ႏွင့္ သင္ၾကား ေပးေသာ ဆရာမ်ားကို တင္ျပရသည္
ရိွေသာ္-

၁) Principles of Navigation. (CPO ဝင္းဒင္)
၂) Practical Navigation. (CPO ဝင္းဒင္)
၃) Chart Work. (CPO ဝင္းဒင္)
၄) Seamanship. (CPO Frank Dupy @ ဘသန္း)
၅) Practical Seamanship. (PO စုိးညႊန္႔ ႏွင့္ PO ခင္ေအာင္)
၆) Damage Control. (ERA စိန္ဝင္း)
ရ) Gunnery (CPO ၾကည္ဦး)
၈) Radar Observer. (Lt. တင့္ေဝ)
၉) Communication. (Lt. တင္ဦး)
၁၀) Basic Ship Construction. (ကပၸတိန္ ညြန္႔ေဝ DMA) တုိ႔ ၿဖစ္ၾကသည္။
၁၁) Mathematics (ဦးစုိးၿမတ္)

ဤစာရင္းကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနၿဖင့္ Ship Stability ႏွင့္
Rules of the Road ဘာသာရပ္မ်ားကို မသင္ခဲ့ ရေၾကာင္း ေတြ႕ႏုိင္ေပ
လိမ့္မည္။ ေရတပ္မေတာ္မွ ဆရာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အား ေစတနာ အျပည့္ျဖင့္
တတ္သမွ် အားလံုးကုိ အပင္ပန္းခံ သင္ေပးခဲ့ ၾကပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာဝင္းဒင္
ႏွင့္ ဆရာဂ်ဴပီ ေခၚ ဆရာဘသန္းတို႕ ႏွစ္ေယာက္မွ အမ်ားဆံုး အားထုတ္
သင္ၾကားခဲ့ၾက ပါသည္။

သို႕ေသာ္ အရာရိွေလာင္း အမ်ားစုက ဆရာမ်ားသည္ အရာရိွမ်ား မဟုတ္သည့္ အတြက္
မႀကိဳက္ၾကပါ။ ဖခင္အရင္းေခါက္ေခါက္ ဆိုုကၠားသမားကို အေဖ မေတာ္ခ်င္ဘဲ
ဆယ္ဝမ္းကြဲ ဦးေလး ဗိုလ္မွဴးႀကီးကို ဖခင္ ေတာ္ခ်င္ေသာ သူသာ
ပုိမ်ားေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထိုစဥ္က ေက်ာင္းအုပ္
ၿဖစ္ခဲ့သူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခ်စ္လိႈင္ကိုသာ ယေန႔ေခတ္ MOSA (Myanmar Oversea
Seafarers Association) မွ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေနေသာ ဂါရဝျပဳပြဲတြင္
အစဥ္ေတြ႕ေနရၿပီး ဆိပ္ႀကီးတြင္ ေက်ာင္းတက္စဥ္ ေခြ်း၊ ေသြးမ်ားၿဖင့္
အမွန္တကယ္ အားစုိက္ သင္ၾကား ေပးခဲ့ၾကေသာ အထက္ပါ ဆရာမ်ားကိုကား မည္သူမွပင္
စကားထဲ ထည့္မေျပာ ၾကၿခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ "ကိုယ့္ကိုကိုယ္
ဂုဏ္ရိွေအာင္ေန၊ ဘာမွမလုပ္လည္း လူအမ်ားက ေလးစားၿပီး ေက်းဇူး တင္ေနမည္"
ဟူ၍ သင္ခန္းစာ ယူႏုိင္သည္ဟုပင္ ဆုိရမလားမသိ။

ဆရာဝင္းဒင္ႏွင့္ ဆရာဘသန္း ႏွစ္ဦးစလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္
Second Mate course ျပန္တက္ေသာ အခိ်န္တြင္ အရာခံဗုိလ္မ်ား အျဖစ္
ၿပန္ေတြ႕ခဲ့ရ ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သိပ္မၾကာပါ။ ႏွစ္ဦးစလံုး တပ္မွ
ထြက္ၾကသည္။ ဆရာဝင္းဒင္ကား Mate (Home Trade) ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ျပီး
ထုိစဥ္က ပုလဲႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္းတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ခဲ့သည္။ ဆရာ
ဘသန္းမွာေတာ့ အရက္ေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡ ေရာက္သြားခဲ့ ရွာသည္။ ရရာအလုပ္
ၾကဳံရာက်ဘမ္း လုပ္သည္။ ကမ္းလြန္ ေရနံတူးရာတြင္ ထမင္းခ်က္ လုပ္သည္။
ႏုိင္ငံၿခား ဂရိ သေဘၤာ ကုမၸဏီတြင္ သေဘၤာသား လုပ္သည္။ ထုိမွတဖန္
ကၽြန္ေတာ္ ေရေၾကာင္းပညာ သိပံၸေက်ာင္း မွ မထြက္ခင္ေလးတြင္ Third Mate
Course တက္ခ်င္သည္ဟု ဆိုလာသၿဖင့္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ စီစဥ္ ေပးခဲ့ေသး ပါသည္။
ေက်ာင္းဝင္းထဲရိွ ကၽြန္ေတာ့၏ အိမ္တြင္ ေနျပီး ေက်ာင္းတက္ ခဲ့သည္။
ထုိေနာက္ပုိင္း သိပ္မၾကာလုိက္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္း တြင္ပင္ ဆရာဘသန္း
ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ရွာပါသည္။ ဆရာ ဝင္းဒင္မွာေတာ့ ပုလဲႏွင့္ငါး မွ
ထြက္ျပီးေနာက္ ကမ္းရိုးတန္း သြား သေဘၤာ
တစ္စင္းေပၚတြင္ Mate အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ ပါသည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ တြင္
ဆရာဝင္းဒင္ ကြယ္လြန္ ပါသည္။

ဤဆရာ ႏွစ္ေယာက္၏ ဆရာ ပီသေသာ လုပ္ရပ္မ်ား၊ တပည့္မ်ား အေပၚ ထားရိွေသာ
ေစတနာကို အစဥ္ သတိရေနဆဲပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ အၿခား တစ္ဖက္တြင္မူ ဆရာ အခ်ိဳ႕သည္
ဝတ္ေက်တန္းေက်သာ သင္ၾကသည္။ ေစတနာ မပါၾက သည္လား။ မိမိ တတ္သလို တပည့္မ်ား
တတ္သြားမွာ စိုး ၾကသည္လား။ တပည့္မ်ား မိမိထက္ တတ္မွာကို လံုးဝ မလိုလားၾက
သည္လား။ သုိ႔မဟုတ္ ၿမန္မာျပည္တြင္ မိမိတု႔ိ အဆင့္မ်ိဳး မည္သူမွ်မရိွ
ဟူသည္ကို ဂုဏ္ယူၾက သည္လား မသိပါ။

မွတ္မိ ပါေသးသည္။ တခါက ေက်ာင္း၌ လုပ္ခဲ့ေသာ seminar တခုတြင္
ဦးေမာင္ေမာင္ေလးမွ "ျမန္မာျပည္မွာ Extra Master ဆိုလို႔ ဦးတင္လိႈင္
တစ္ေယာက္ပဲ ရိွတယ္။ လူငယ္ ေတြ ႀကိဳးစားဖို႕ ေကာင္းတယ္" ဟု ေၿပာခဲ့ ပါသည္။
Extra First Class ဟူေသာ အဆင့္သည္လည္း သူ တစ္ဦးတည္းပင္ ရိွသည္ကုိ
လူအမ်ား သတိမူမိ ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ တစ္ပါးသူကုိ ခ်ီးက်ဴးသလိုလုိၿဖင့္
ေၾကာ္ျငာလိုက္ၿခင္း ၿဖစ္ပါ၏ ။

ထုိကိစၥၿဖင့္ ပက္သက္၍ ေနာင္အခါ အခြင့္သင့္ ေသာအခါ ဦးတင္လိႈင္ကုိ
ကၽြန္ေတာ္ ေၿပာမိသည္မွာ

"ဆရာ ႀကိဳက္တဲ့ လူငယ္ ဆယ္ေယာက္ကို Extra Master ေျဖဖို႔ လႊတ္ပါ၊
ရွစ္ေယာက္ ေလာက္မွ Extra Master မရရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းျဖတ္ ခံပါမယ္"

ဟူ၍ ၿဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ထုိသုိ႔ ေၿပာသာ ေၿပာခဲ့ေသာ္ၿငား မည္သူကိုမွ်
ႏုိင္ငံၿခား ပညာသင္ လႊတ္ရန္ စဥ္းစားလိမ့္မည္မဟုတ္ ဆုိသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္
စိတ္ထဲတြင္ အေသအခ်ာ သိေနခဲ့ပါသည္။ ႏုိင္ငံၿခား မသြားရဘဲ Extra Master
ဟူသည့္ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးၾကီးကုိ မည္သုိ႔မ်ား ဆြတ္ခူးႏုိင္ ပါမည္လဲ?

No comments: